Kunstbus

Kunst en cultuur snuiven

Kunstbus Nijkerk rijdt ieder seizoen naar interessante, mooie of ontroerende culturele evenementen. Vijftigplussers uit Hoevelaken, Nijkerkerveen en Nijkerk kunnen zich hiervoor aanmelden. Het seizoen loopt van oktober tot en met april. U kunt kiezen uit verschillende voorstellingen. De ene keer gaan we naar een toneelstuk, ballet of musical, de andere keer naar een concert, opera, museum of een stad met bezienswaardigheden. De prijzen variëren van € 40 tot € 100. Alles wordt voor u geregeld: vervoer, toegangskaarten, fooi voor de chauffeur en een lunch als dat bij een evenement is inbegrepen. Er gaan altijd twee leden van het Kunstbus team mee als begeleiders. Rollators en opvouwbare rolstoelen kunnen met de bus mee. Wij vragen rolstoelgebruikers om zelf voor een begeleider te zorgen die u de bus in/uit helpt en de rolstoel duwt. U kunt opstappen in Nijkerk en Hoevelaken.

Zaterdag 23 november 2024

Theater Orpheus in Apeldoorn Duur : 20.00 – 22.30 uur

Prijs   : € 64,00 p.p. incl. koffie/thee vooraf en een pauzedrankje

Rang : 1e rang

Vertrek bus vanaf Nijkerk 18.00 uur Vertrek bus vanaf Hoevelaken 18.20 uur

Weinig opera’s zijn zo bekend en geliefd als La Traviata

De muziek van Giuseppe Verdi wordt gecombineerd met het ijzersterke libretto van Francesco Maria Piave. La Traviata, een tijdloos meesterwerk, belichaamt het moderne verhaal van verboden liefde en verlies. De ontroerende opera, vergezeld van Verdi’s prachtige muziek is meeslepend.

De intieme productie van de Ukrainian Chamber Opera brengt dit klassieke verhaal dichterbij dan ooit. Dit eerlijke, rauwe en aangrijpende verhaal van een onmogelijke liefde tussen Alfredo en de lichtzinnige, aan tbc lijdende Violetta is zo modern en herkenbaar, dat het zich waar dan ook ter wereld in welke tijd dan ook zou kunnen afspelen.

Wat deze productie extra  bijzonder  maakt,  is de samenwerking met gepassioneerde  zangers uit Oekraïne,  voor wie dit verhaal over  dwang, verplichting en verlies een extra betekenis heeft. De Ukrainian Chamber Opera bestaat uit topsolisten uit verschillende Oekraïense Operahuizen, die zich verenigd hebben en hun werk buiten hun thuisland voortzetten.

Zaterdag 21 december 2024

Theater Lampegiet in Veenendaal Duur : 20.00 – 22.30 uur

Prijs  : € 45,00 p.p. incl. garderobe en pauzedrankje Rang : 1e rang

Vertrek bus vanaf Nijkerk 18.30 uur Vertrek bus vanaf Hoevelaken 18.50 uur

De Mastreechter Staar trakteert je op een concert vol muzikale hoogtepunten

Mastreechter Staar is terug met een nieuw programma! Het jaarlijks terugkerend kerstconcert is zowel voor de zangers als de trouwe aanhang een prachti e traditi geworden. Hun 140-jarig bestaan geeft het nog een extra feestelijk ti  tje!

De Mastreechter Staar staat garant voor prachti e concerten  vol  muzikale  verrassingen  en  emoti Dit kerstconcert vormt hierop geen uitzondering en kent een zorgvuldig gekozen selecti   van traditi            le kerstliederen en hedendaagse ballades en indruk- wekkende   stukken   uit   opera,   musical   en   fi Daarnaast schitteren enkele solisten uit het koor in een speciaal optreden ti     ns het concert.

Het kerstconcert staat onder leiding van de dirigent Hennie Ramaekers en pianist Michiel Ballhaus, die beiden ruimschoots hun sporen hebben verdiend in de muziekwereld. Ze zullen u meenemen op een muzikale reis vol prachti e klanken en harmonieën. Genietvaneenbijzonderharmonieuzekerststemming waarin je van de ene muzikale verbazing in de andere valt.

Maandag 27 januari 2025

Tivoli Vredenburg in Utrecht Duur : 20.15 – 22.15 uur

Prijs : € 45,00 p.p. incl. garderobe en pauzedrankje Rang : 1e rang

Vertrek bus vanaf Nijkerk 18.30 uur Vertrek bus vanaf Hoevelaken 18.50 uur

Een unieke samensmelting van klanken en beelden

De zaal begint als een leeg aquarium en langzaam maar zeker wordt die gevuld met beelden gemaakt met water, inkt, drijvende voorwerpen en licht. Er ontstaat een universum waar het publiek helemaal in op kan gaan.

Strauss’ symfonische gedicht Also sprach Zarathustra vormt de basis van dit visuele en auditieve spektakel. Elk deel van het stuk vormt de inspiratiebron voor nieuwe muziek, geschreven door altviolist Geerten Feller, saxofonist Kika Sprangers, pianist Julian Schneemann en impro- visatiekunstenaars Simone Bottasso en Sinan Arat.

Wie nog niet van Pynarello heeft gehoord, mist echt iets. Dit collectief is ervan overtuigd dat klassieke muziek avontuurlijker, spontaner en directer kan. Ze spelen zonder dirigent, zonder bladmuziek en meestal staand. Voor hun programma Vrijheid & Overwinning wonnen ze in 2023 De Ovatie van de VSCD.

Woensdag 9 april 2025

Stadsschouwburg in Nijmegen Duur : 20.00 – 22.30 uur

Prijs : € 85,00 p.p. incl. garderobe en pauzedrankje Rang : 1e rang

Vertrek bus vanaf Nijkerk 18.00 uur Vertrek bus vanaf Hoevelaken 18.20 uur

Pia Douwes opnieuw de hoofdrol van Keizerin Elisabeth

De musical verhaalt over Sissi, die door haar huwelijk met keizer Franz Joseph al op jonge leeftijd keizerin van Oostenrijk wordt. De relatie van het tweetal staat flink onder druk. Niet alleen door Franz Josephs moeder, de strenge aartshertogin Sophie, maar ook door het leven zelf. Sissi moet strijden voor haar vrijheid om zichzelf te mogen zijn, maar wat is de prijs die ze daarvoor betaalt?

Pia Douwes speelt opnieuw de hoofdrol van Keizerin Elisabeth en de jonge Elisabeth wordt vertolkt door Danique Dusée. Musicalster William Spaaij speelt Lucheni en Milan van Waardenburg heeft de rol van De Dood. De Vlaamse actrice Ann Van den Broeck speelt Sophie.

De Vlaamse regisseur Frank van Laecke pakt flink uit. Niet alleen met een indrukwekkende cast, maar ook met een veertienkoppig live orkest dat het verhaal van Elisabeth van de grandeur voorziet die het verdient.

Projectleider Vacature
Kunstbusteam Juul de Moel, Wilma Beitler, Joke Diephuis, Yvonne Nannings en Corine Epskamp
Kosten Zie hiervoor het programmablad
Info kunstbus@uvv-nijkerk.nl