Beste UVV’ers en donateurs,

In deze laatste nieuwsbrief voor de zomervakantie treffen jullie weer de nodige informatie aan over UVV. Wanneer er van jullie kant vragen of opmerkingen zijn over de onderstaande punten, dan graag contact met één van de bestuursleden. Wij zijn graag bereid om een nadere toelichting te geven.

1. Zomervakantie bij UVV Nijkerk, maar niet alles stopt

In de periode van maandag 15 juli tot en met vrijdag 16 augustus is UVV Nijkerk vanwege de zomervakantie gesloten. Echter niet alles stopt. In de zomerperiode is iedere dinsdagmiddag tussen 13.00u tot 16.00u in het UVV-gebouw in &/entree aan de Frieswijkstraat 97 open voor de zomeractiviteiten van UVV. Op deze middag kan er deelgenomen worden aan de activiteiten: Sociëteit (de Soos), met o.a. biljarten, klaverjassen, sjoelen en rummikub in de grote zaal van het UVV-deel in &/entree. De Scootmobielclub op de dinsdagmiddag en de Fietsclub op woensdagmiddag maken onder deskundige leiding hun tochten in de omgeving van Nijkerk. Bert de Graaf, voorzitter UVV Nijkerk: “door open te zijn in de zomer bieden wij aan senioren een ontmoetingsplek om er even uit te zijn, met leeftijdsgenoten iets willen doen of gewoon gezellig en actief bezig willen zijn. Ons nieuwe gebouw biedt daar alle ruimte en gelegenheid voor. Ik nodig dan ook een ieder van harte uit om langs te komen.” Verder gaat ook de UVV Vervoersservice met haar vervoersactiviteiten voor particulieren en haar boodschappendienst de gehele zomer door. Voor meer informatie en de precieze aanvangstijden van de activiteiten zie www.uvv-nijkerk.nl.
Op maandag 19 augustus a.s. opent UVV weer haar deuren voor alle activiteiten.
Met uitzondering van de activiteiten Soos Nijkerkerveen, start op woensdag 4 september a.s., en Line Dance. De lessen hiervoor starten op vrijdag 6 september a.s.

2. Het nieuwe seizoensprogramma 2024-2025 van UVV Kunstbus Nijkerk-Hoevelaken
Kunstbus Nijkerk-Hoevelaken is ook voor het nieuwe seizoen 20224-2025 erin geslaagd om een aantrekkelijk en gevarieerd programma samen te stellen voor vijftigplussers, woonachtig in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken. Een programma dat een breed publiek zal aanspreken. Voor dit seizoen is de keuze gevallen op de musical Elisabeth over keizerin Sissi, Verdi’s opera La Traviatia, een kerstconcert van Maastreechter Staar en het muziekspektakel Pynarello’s oerknal. Begin augustus verschijnt de folder met een uitgebreide toelichting op de gekozen voorstellingen en concerten. Vanaf dat moment kan men zich ook inschrijven.

1. De Nijkerkse Fiets4daagse ook dit jaar weer op het programma in september
    Van 9 t/m 12 september vindt weer de Nijkerkse Fiets4daagse plaats. Al weer de zesde editie. De organisatoren hebben hun best gedaan om ook aan deze editie weer een speciaal tintje te geven. Deze fietsvierdaagse is door de vele belevenissen onderweg dan ook extra aantrekkelijk voor de deelnemers. Het is niet alleen genieten van de brede omgeving van Nijkerk, maar door bezoek aan de op de uitgezette routes liggende musea, bijzondere tuinen en andere bezienswaardigheden geeft het aan de Nijkerkse Fiets4daagse een bijzondere dimensie. De uit te zetten routes kennen de afstanden van ca. 30/33, 45/53 en 60/70 kilometer. De kortste route kan ook gereden worden door bezitters van een scootmobiel of driewieler. De start- en finishplaats voor alle deelnemers is het NSC sportterrein aan de Luxoolseweg in Nijkerk. Er kunnen max. 800 deelnemers meedoen. De Nijkerkse Fiets4daagse, een initiatief van UVV in samenwerking met VOEK Nijkerk en IVN Nijkerk, wordt geheel door bijdragen van deelnemers en lokale sponsors mogelijk gemaakt. Voor verdere informatie en inschrijven zie www.uvv-nijkerk.nl. Daarnaast is er ook een flyer beschikbaar.
  2. Vooraankondiging Seniorenweek van 4 t/m 11 oktober in gemeente Nijkerk

Op grond van het succes van vorig jaar vindt er ook dit weer een Seniorenweek plaats in de gemeente Nijkerk en wel In de periode 4 tot en met 11 oktober a.s.

De Seniorenweek is een gezamenlijk initiatief van Sigma, Bibliotheek, PCOB, SWOH, Nijkerk Sportief & Gezond en cultuurverbinder Margreet Koele in de gemeente Nijkerk en komt voort uit de jaarlijks te organiseren Nationaal Ouderendag van het Nationaal Ouderenfonds in oktober. De opzet is om senioren extra in het zonnetje te zetten, want ouder worden doe je samen. Met een ruim aanbod aan activiteiten onder de noemer ontmoeten, bewegen en meedoen zijn deze verdeeld over de drie woonkernen Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken.

1. Ten slotte
    Graag wensen wij eenieder thuis of elders een hele goede zomerperiode toe.

Met vriendelijke groet,
Bert de Graaf, Jan van Unen, Bertus Rakhorst, Patricia van Loozen, Jaap Deinum