Beste UVV’ers en donateurs,

In deze nieuwsbrief treffen jullie weer de nodige informatie aan over UVV. Wanneer er van jullie kant vragen of opmerkingen zijn over de onderstaande punten, dan graag contact met één van de bestuursleden. Wij zijn graag bereid om een nadere toelichting te geven.

1. Zijne Majesteit de koning heeft behaagd….
De woorden die burgemeester Gerard Renkema in zijn speech op vrijdag 26 april jl. uitsprak tegen Jan van Unen en hem vervolgens de versierselen opspeldde die behoren
bij de koninklijke onderscheiding tot zijn benoeming als lid in de Orde van Oranje-Nassau (zie onderstaande foto). Jan van Unen kreeg deze onderscheiding uitgereikt als waardering voor zijn vele vrijwilligerswerk in o.a. de gemeente Nijkerk, waaronder UVV.

1. Nog een feestelijk moment
    Afgelopen donderdag vierde Ahmed Shatta zijn 12,5 jarig jubileum als huismeester bij UVV. Een felicitatie waard. In zijn toespraak ging Bert de Graaf, voorzitter UVV Nijkerk, verder in op het werk van Ahmed. “Je baan als huismeester past uitstekend bij je. Je bent graag bij UVV en doet daar veel. Door de week ‘s ochtends om 08.00 uur de UVV-deur te openen en deze soms ’s avonds laat weer te sluiten. Je bent een gastvrij en vriendelijk persoon voor de vrijwilligers, deelnemers en bezoekers van UVV. Het zorgt ervoor dat iedereen zich snel thuis voelt. Zichtbaar en onzichtbaar doe jij met plezier je werk voor UVV. Een UVV zonder jou kunnen wij ons dan ook niet voorstellen. Je wordt dan ook zeer gewaardeerd. Wij hopen van harte dat je nog vele jaren bij UVV je werk blijft doen. Graag willen wij je bedanken met bloemen voor je vrouw en een passende beloning bij een 12,5 jarig jubileum.”

(foto Kees van den Heuvel)

3.  Kunstbus Nijkerk-Hoevelaken zoekt nieuwe teamleden
Door het vertrek van Hanita Tijsseling en Maria Nolens als leden van het Kunstbusteam Nijkerk-Hoevelaken is men op zoek naar nieuwe  enthousiaste teamleden. Kunstbus Nijkerk-Hoevelaken organiseert per theaterseizoen vier culturele uitstapjes waar inwoners van Nijkerk en Hoevelaken zich voor kunnen inschrijven. Deelnemers hoeven zich alleen maar aan te melden. Het team regelt de rest! De werkzaamheden omvatten o.a. het samenstellen van het programma, bijhouden van de inschrijvingen, afspraken maken met de busmaatschappij en begeleiding van de deelnemers bij de voorstellingen. Wilt u het team komen versterken? Stuur dan een email naar kunstbus@uvv-nijkerk.nl.

4. Maak eens gebruik van UVV Klussendienst
De Klussendienst van UVV timmert stevig aan de weg. Om haar naamsbekendheid te vergroten is vorig jaar een nieuwe folder uitgebracht en werkt men samen met Repairclub Nijkerk/Hoevelaken. De Klussendienst is er voor iedereen: zowel UVV’ers als niet UVV’ers. De vrijwilligers van de Klussendienst helpen veelal senioren met klussen in en om het huis, die men zelf niet (meer) kan uitvoeren, waarop in de familie- of  kennissenkring niet kan worden teruggevallen en commerciële bedrijven niet geïnteresseerd zijn of te duur zijn. De klussen worden tegen een laag tarief uitgevoerd. Maak eens gebruik van hun diensten! Voor meer informatie: E klussen@uvv-nijkerk.nl of T 033 – 246 01 15 (ma t/m vrij tussen 08.30u-11.00u).

1. Proef, ontspan en leer: Uitnodiging voor vrijwilligers actief in de gemeente Nijkerk

Wanneer je vrijwilligerswerk doet in de gemeente Nijkerk ben je op dinsdagavond 4 juni a.s. van harte welkom in ’t Veense Hart. Als waardering voor het vele werk wat wordt gedaan biedt Sigma een gevarieerd programma aan met lezingen, workshops en

activiteiten. Zie verder onderstaand. Aanmelden voor 21 mei a.s.

1. Wethouder Audry Rohen met de Boodschappenbus op stap
    Op vrijdag 17 mei a.s. gaat op uitnodiging van het projectteam van de Boodschappenbus wethouder Audry Rohen een ochtend meehelpen met het boodschappen doen met de deelnemers aan de Boodschappenbus. Met de Boodschappenbus worden de deelnemers thuis opgehaald om hun wekelijkse boodschappen te doen bij de Jumbo aan het Molenplein en ook weer thuisgebracht. Op die manier blijft het voor de deelnemers mogelijk om zelf boodschappen te doen.7. Stijldansen zoekt nieuwe leden voor de donderdagavond.

Voor het stijldansen op de donderdagavond loopt het aantal leden terug. Om die reden zou men graag weer nieuwe leden willen verwelkomen.
Als UVV verzorgen wij dansavonden voor volwassenen onder deskundige en bevoegde leiding. Zowel ballroom dansen zoals de Quickstep, Engelse wals en Tango als Latin dansen zoals de Chachacha, Samba en Rumba staan op het programma. De sfeer is informeel; er zijn geen kledingvoorschriften en iedereen vanaf 50 jaar is welkom. De muziek waarop gedanst wordt, is hedendaags. De donderdagavond is geschikt voor deelnemers met weinig of geen danservaring (liefst met partner, maar kan ook zonder). Het lesprogramma kent een persoonlijke benadering en het sociale contact op de dansavonden bij UVV neemt een belangrijke plaats in. Er is onder het genot van een kopje koffie of thee tijd voor een gezellig praatje. Na afloop van de les op donderdagavond is er vaak een nazit met een drankje. Kom eens langs!
Aanmelding en verdere informatie:

UVV Nijkerk • E-mail: stijldansen@uvv-nijkerk.nl

Telefoon: 033 246 01 15 (op werkdagen tussen 08.30 – 11.00 uur)

8. Nieuwe aanblik van UVV aan de buitenkant
Wanneer het weer het toelaat krijgt de buitenkant van UVV aan de Frieswijkstraatzijde binnenkort een andere aanblik. Op de bovenkant van de ramen wordt een vrolijke folie geplakt met afbeeldingen van mensen. Beelden die de aantrekkelijkheid van UVV als ontmoetingsplek voor velen verder benadrukken.

Met vriendelijke groet,
Bert de Graaf, Jan van Unen, Bertus Rakhorst, Patricia van Loozen, Jaap Deinum